miércoles, 25 de noviembre de 2009

ANGKOR (CAMBODIA)


Una de les 7 meravelles del món. Angkor Wat és el conjunt religiós més gran del món. Arribo just per veure la posta de sol des del temple que està en obres i quan ja em feien fora, un trust o cartel format per els guàrdies del temple m'ofereixen pujar a lo més alt a canvi d'una raonable compensació... Em quedo sol amb els vigilants a la part més alta del temple, tancada al públic, enmig d'una sensació de profanació excitant; un moment màgic...surto del temple sol i de nit, fantàstic.
Una estesa de temples d'una bellesa increible es reparteix per la zona. Em moc amb un "tuc-tuc" que és un carro tirat d'una moto; tothom es mou igual. El poble se Siem Reap és un centre turístic de primer ordre amb una oferta d'oci nocturn inacabable i amb resort-spas per tot arreu.

Angkor Wat és el temple més conegut però el que més m'impresiona és Ta Prohm, per com la naturalesa pren part a l'obra d'art. La selva es menja el temple litaralment creant un espectacle únic, impressionant i espectacular. Enormes arbres que abracen els temples, s'obren pas i els apreten fins a trencar-los: és meravellós i és meravellós que els deixin fer, que no els tallin o els reecaminin.

L'altre temple que m'ha agradat moltíssim és el The Bayon amb les sevs 216 cares somrients, enormes, esculpides a totes les seves torres amb una precisió increible.









En tots els temples, totes les pedres estan minuciosament treballades, d'una forma increible: tot és preciós, potser massa i és del segle XII. Wonderfull!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario